Kaupan ehdot
Lue ehdot huolellisesti ennen verkkosivuston käyttöä. Käyttämällä verkkosivustoa hyväksyt nämä ehdot kokonaisuudessaan.
Tervetuloa Zizzi Denmark ApS:n viralliseen verkkokauppaan www.zizzi.fi (”verkkokauppa”)..
Verkkokaupan tarjoaa Zizzi Denmark ApS, cvr. nro. 14017577, Kløvermarken 29, 7190 Billund, Tanska (”Zizzi”). Ennen tilauksen tekemistä verkkokaupassa, sinun tulee hyväksyä nämä "Kaupan ehdot", joihin sisältyvät Zizzi Denmark ApS:n Henkilötietojen käyttöehdot sekä Standardimuotoiset ehdot kaupan purkamiseksi (”Kaupan ehdot”). Tämä tapahtuu klikkaamalla Kaupan ehdot luetuksi ja hyväksytyksi.
Klikkaamalla hyväksyt, että voimme lähettää sinulle tietoa sähköpostitse ja kirjeitse, kun pidämme sitä tarpeellisena.
Myymme verkkokauppamme tuotteita yksinomaan kuluttajille, jotka ovat täyttäneet 18 vuotta.
Hyväksymällä kaupan ehdot vahvistat myös, että olet täyttänyt 18 vuotta ja että ostat tuotteita kuluttajana, eli ostat tuotteita ainoastaan omaan käyttöösi tai lahjaksi toiselle.
Toimitamme tuotteita ainoastaan Suomeen - emme kuitenkaan Ahvenanmaalle.
1. Tilaus
Verkkokaupassa näet tietoja lukuisista eri tuotteista, liittyen niiden materiaaleihin, kokoihin, väreihin, ominaisuuksiin, käyttötarkoituksiin, pesuohjeisiin ja hintoihin.
Näiden tietojen tarkoituksena on antaa sinulle parhaat mahdollisuudet tuotteen arviointiin ennen tilauspäätöksen tekemistä Verkkokaupassa.
Vaikka pyrimme jatkuvasti päivittämään verkkokauppaamme, on tilanteita, jolloin emme voi toimittaa verkkokaupassa esiintyvää tuotetta tai jolloin emme voi toimitta tuotetta siihen hintaan, joka verkkokaupassa on esitetty.
Näin ollen hyväksyt, että verkkokaupassa voit ainoastaan lähettää meille tilauspyynnön. Tämä tarkoittaa sitä, että emme ole velvollisia toimittamamaan tilaamaasi/tilaamiasi tuotetta/tuotteita, ennen kuin olemme veloittaneet maksun tililtäsi.
Ostoskorissasi näet vain ne tuotteet, jotka sinä olet valinnut. Vastaavasti ostoskorisi hinta koostuu vain niistä tuotteista, jotka sinä olet valinnut. Hinta ilmoitetaan euroissa, ja se sisältää sekä arvonlisäveron että toimituskustannukset.
Tilauksesi ei sido sinua, ennen kuin olet käynyt läpi seuraavat vaiheet:
- Tilauksesi
- Tiedot
- Maksu
Voit milloin tahansa halutessasi keskeyttää jokaisen näistä vaiheista. Vahvistaaksesi tilauksesi sinun tulee hyväksyä tilaukseesi liittyvä maksuvelvollisuus tilausprosessin lopuksi.
2. Maksaminen
Voit maksaa tilauksesi seuraavilla maksukorteilla:
- VISA
- MasterCard
- Klarna
- Lasku
- Osamaksu
- Suorat pankkisiirrot:
- Nordea
- Osuuspankki
- Danske Bank
- Tapiola
- S-Pankki
- Aktia
- Pop Pankki.
Maksukortilla maksaminen tapahtuu todennetun yhteyden läpi Paytrailin kautta. Maksun yhteydessä sinun on ilmoitettava maksukortin numero, turvakoodi ja viimeinen voimassaolopäivä.
Zizzi Denmark ApS ei tallenna luottokorttitietojasi. Luottokorttisi tietoja käsittelee maksupalvelun tarjoajamme Paytrail. Ulkopuolisen ei siksi ole mahdollista saada luottokorttitietojasi meidän järjestelmästämme.
Maksu veloitetaan tililtäsi vasta, kun tuote lähetetään varastoltamme. Vasta tuolloin sinun ja Zizzi Denmark ApS:n välillä on sitova sopimus.
Korttimaksusta ei veloiteta lisäkuluja.
Maksu Klarna-laskulla tai -osamaksulla
Voit maksaa tilauksesi myös Klarna-laskulla. Kun valitset maksutavaksi Klarnan, saat laskun suoraan Klarnalta. Turvallisuussyistä Klarna-lasku hyväksyy vain rekisteröidyn osoitteesi laskutus- ja toimitusosoitteena. Kun tilaus on lähetetty varastoltamme, lasku aktivoituu Klarnassa. Tästä päivästä lähtien maksu on normaalisti suoritettava 14 päivän kuluessa.
Laskuun lisätään 2,49 € laskutusmaksu.
Voit halutessasi maksaa laskusi myös erissä. Jos valitset erämaksun, maksat alkaen 5 € kuukaudessa.
3. Tilausvahvistus
Vahvistettuasi tilaamiesi tuotteiden maksun, saat meiltä välittömästi automaattisesti luodun vahvistussähköpostin.
Tilausvahvistus sisältää yhteenvedon tilauksestasi: malli, koko, väri ja hinta (sis. alv ja toimituskustannukset) sekä tilausnumerosi. Säilytä sähköposti esim. siltä varalta, että sinun tarvitsee myöhemmin ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Tämä automaattisesti luotu sähköposti ei ole tae hyväksytystä tilauksesta. Sen tarkoituksena on ainoastaan ilmoittaa sinulle, että olemme vastaanottaneet tilauspyyntösi ja käsittelemme sitä.
4. Tilauksen käsittely
Välitämme tilauksesi varastollemme välittömästi, kun olet tehnyt tilauksen. Toimimme näin, jotta voisimme toimittaa tilaamasi tuotteet mahdollisimman nopeasti ja jotta voimme mahdollisimman nopeasti varmistaa tuotteen saatavuuden varastostamme. Mikäli tuotetta ei ole varastossamme, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse.
Mikäli tuotetta on varastossamme, lähetämme tuotteen sinulle mahdollisimman nopeasti.
Mikäli olet tehnyt tilauksen arkipäivänä ennen klo 15, pyrimme lähettämään tilauksesi varastoltamme saman päivän aikana.
Mikäli olet tehnyt tilauksesi klo 15 jälkeen, viikonloppuna tai pyhäpäivänä, lähetämme tilauksesi pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä.
Valitettavasti emme voi olla vastuussa siitä, mikäli vastaanotat tuotteesi odotettua myöhemmin.
5. Ennakkotilaus
Ennakkotilaus on yksinomainen etu Club Zizzi -jäsenille. Jos olet ostanut tuotteita ennakkotilaukseen, sovelletaan erityisehtoja:
- Tuote lähetetään heti, kun se on varastossamme. Jos tilaat useita tuotteita ennakkotilaukseen, tuotteet lähetetään yhdessä, kun viimeinen tuote on varastossa.
- Katso odotettu toimitusaika tuotekuvauksesta. Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia odotettuun toimitusaikaan, ja sinulle ilmoitetaan tietysti mahdollisista viivästyksistä.
- Maksu käsitellään vasta, kun tuote lähetetään varastostamme.
- Ennakkotilauksen palautusoikeus koskee siitä päivästä alkaen, kun vastaanotat tilauksen – Club Zizzi -jäsenenä sinulla on 100 päivän palautusoikeus.
6. Ilmoitus lähetyksestä
Kun tuote lähetetään varastoltamme, saat samanaikaisesti sähköpostilla vahvistuksen tilauksesi lähettämisestä. Tämä sähköposti sisältää tilausnumerosi.
Sähköposti sisältää lisäksi seuraavat tärkeät tiedot, jotka sinun tulisi säilyttää:
Lähetyksesi seurantatunnus (Matkahuolto, DPD Kotiinkuljetus tai Bring)
Tilauskuitti ostoksestasi pdf-tiedostona
Nämä kaupan ehdot pdf-tiedostona
7. Toimitus ja tiedot
Et voi valitettavasti itse noutaa tuotteitasi meiltä Zizzi Denmark ApS:lta Billundista.
Sovimme kuljetuksesta DHL:in, Bring:in/ Postin tai Postnord:in/DPD:n kanssa. Kun tuote on toimitettu perille, tuotteen katsotaan olevan hallussasi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä hetkeä kun tuote on toimitettu osoitteeseesi tai olet hakenut sen postista, kaupasta tai muusta noutopisteestä.
Erityisehdot koskevat sinua, jos olet ilmoittautunut FlexDelivery-palveluun sen toimittajan kautta, joka toimittaa pakettisi. Jos olet ilmoittautunut tällaiseen järjestelyyn, olet itse vastuussa paketista, jos se katoaa sen jälkeen, kun kuljetusyhtiö on toimittanut sen sinulle. Tämä tapahtuu kuljetusyhtiön kanssa tekemäsi sopimuksen perusteella, joten Zizzillä ei ole vaikutusta, ohjeita tai valtuuksia. Mahdolliset kysymykset on osoitettava suoraan kuljetusyhtiölle.
Tuotelähetyksesi sisältää palautuskupongin ohjeineen sekä tarran, jossa lukee ”Palautuslähetys”. Palautuskupongissa on yhteenveto ostamistasi tuotteista sekä ohjeet palautusta varten. Sinun tulee käyttää palautuskuponkia ja palautustarraa, mikäli haluat palauttaa yhden tai useamman ostamistasi tuotteista tai reklamoida tuotteesta.
Toimituksesta puuttuvien, jo veloitettujen tuotteiden osalta sinulle hyvitetään puuttuvat tuotteet. Mahdolliset ostoksessasi sovelletut rivialennukset soveltuvat vastaavasti myös hyvityksiin. Näissä tapauksissa sinulle lähetetään ilmoitus siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet antanut oston yhteydessä.
Paketit, jotka toimitetaan noudettavaksi myymälästä Click & Collect -palvelun avulla, tulee noutaa 14 kalenteripäivän kuluessa. Jos et ole noutanut pakettia siihen mennessä, se käsitellään palautuksena.
Jos pakettisi toimitetaan kuljetusyrityksen kautta, noutoajan määräaika voi vaihdella. Tyypillisesti aikaraja on 7 ja 14 kalenteripäivän välillä, mutta sinun tulee hankkia tietoa valitsemaltasi kuljetusyritykseltä.
8. Kaupan peruuttaminen
Sinulla on Club Zizzin jäsenenä oikeus peruuttaa kauppasi 100 päivän kuluessa tai 30 päivän kuluessa, jos et ole jäsen, siitä päivästä lähtien, kun sinä – tai jokin osoittamasi kolmas osapuoli, joka ei ole tavaran kuljettaja – on saanut tuotteen haltuunsa.
Jotta voisit käyttää peruuttamisoikeuttasi, tulee sinun ilmoittaa meille halustasi käyttää peruuttamisoikeuttasi. Club Zizzin jäsenenä ennen 100 päivän takarajaa tai 30 päivään takarajaa, jos et ole jäsen.
Voit käyttää ilmoituksen tekemiseen oheista Standardimuotoista peruuttamislomaketta. Lomake löytyy myös näiden ehtojen lopusta.
Voit myös perua kaupan muilla tavoilla. Tässä tapauksessa yksiselitteinen ilmoitus perumisesta tulee toimittaa osoitteeseen:
Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29
7190 Billund
Denmark
asiakaspalvelu@zizzi.fi
Mikäli käytät peruuttamisoikeuttasi, palautamme kaikki sinulta kaupan yhteydessä saamamme maksut, mukaan lukien mahdolliset enintään 12 euron toimituskustannukset tuotteidesi toimituksesta. Emme ole velvollisia palauttamaan yli 12 euron kustannuksia, jotka olet itse maksanut valittuasi muun kuin sinulle tarjoamamme halvimman normaalitoimituksen.
Takaisinmaksu tapahtuu ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa siitä päivästä, kun olemme vastaanottaneet peruutusilmoituksesi. Normaalisti takaisinmaksu saapuu 2-30 vuorokauden kuluessa riippuen siitä, millaista maksukorttia olet käyttänyt.
Takaisinmaksussa käytämme samaa maksutapaa, jota sinä käytit tilauksen alkuperäisen maksun yhteydessä.
Voimme pidättäytyä takaisinmaksusta siihen asti, kunnes olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen tai siihen asti, kunnes olet osoittanut että olet palauttanut tuotteen – sen mukaan kumpi näistä tapahtuu aiemmin.
Huomioitavaa verkkokauppaan tehtävissä palautuksissa/reklamaatioissa: Jos olet maksanut ostoksesi verkkopankissa Zizzi.fi:ssä, saat pian palautuksen vastaanottamisen jälkeen sähköpostia Paytrail-maksupalvelulta. Viestissä sinua pyydetään antamaan tilinumerosi suojatussa yhteydessä maksun hyvitystä varten.
Rahat palautetaan pian sen jälkeen, kun olet luonut Paytrail-tilin.
Huom! Fyysisistä myymälöistä ostettuja tuotteita ei voi palauttaa verkkokaupalle.
9. Peruutetun ostoksen palauttaminen
Mikäli olet peruuttanut kauppasi, tulee sinun toimittaa kyseinen tuote takaisin meille ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 30 vuorokauden tai, jos olet Club Zizzin jäsen, 100 vuorokauden kuluttua siitä päivästä, jona olet ilmoittanut meille halustasi käyttää peruuttamisoikeuttasi. Palautus tulee tehdä ”Palautuslähetys”-palautustarralla, joka löytyy vastaanottamiesi tuotteiden mukana lähetetystä ”Palautuskupongista”.
Et voi palauttaa tuotteita tuomalla niitä meille Zizzi Denmark ApS:lle Billundissa. Sen sijaan palautus tulee lähettää täytetyn Palautuskupongin kanssa osoitteeseen: Zizzi Denmark ApS, Kløvermarken 29, 7190 Billund, Denmark.
Mikäli tuote katoaa tai vahingoittuu lähetyksen aikana, on vastuu sinulla.
Muista siksi säästää lähetyksen seurantatunnus, joka lukee palautuslähetyksesi päällä.
Palautettavien tuotteiden kunto
Palautettavien tuotteiden on oltava myyntikelpoisessa kunnossa ja uudenveroisia. Tämä tarkoittaa sitä, että saat kokeilla tuotetta tavalla, joka on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien tai toimimisen määrittämiseksi. Toisin sanoen voit kokeilla tuotetta aivan kuten fyysisessä myymälässä, mutta et voi käyttää sitä.
Jos olet kokeillut tuotetta muulla kuin edellä kuvatulla tavalla ja tämä on johtanut tuotteen arvon alenemiseen, olet itse vastuussa siitä. Tällöin sinulle palautetaan vain osa ostohinnasta. Joissakin tapauksissa tämä voi tarkoittaa, että voit saada hyvityksen vain toimituskuluista.
Suosittelemme, että palautat tuotteen alkuperäispakkauksessa. Alkuperäispakkauksen puuttuminen voi johtaa tavaran arvon alentumiseen, sillä ilman alkuperäispakkausta tuote voi vahingoittua kuljetuksessa. Mikäli tuote tässä tilanteessa vahingoittuu, olet siitä vastuussa.
Kauppahinnan takaisinmaksu
Jos perut ostoksen, saat rahasi takaisin. Jos tuotteen arvo on alentunut edellä kuvatulla tavalla, vähennämme arvonalennuksen hyvitettävästä summasta.
Palautamme kaikki sinulta oston yhteydessä saadut maksut, mukaan lukien toimituskulut. Tämä ei kuitenkaan koske ylimääräisiä toimituskuluja tapauksissa, joissa olet valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan. Tällöin palautamme edullisinta toimitusmuotoamme vastaavan summan. Jos edullisin toimitusmuoto on maksuton (0 €), rahanpalautusta toimituksesta ei suoriteta.
10. Kupongit/Kampanjat
Jos olet saanut alennusta tai käyttänyt alennuskoodia/lahjakorttia
Jos olet saanut alennusta osana kampanjaa tai käyttänyt alennuskoodia johonkin, jonka haluat palauttaa, ainutlaatuinen alennus käytetään kampanjan/alennuskoodin määrittelemien ehtojen ja aikarajojen mukaisesti.
Jos olet vastaanottanut tuotteen ja haluat vaihtaa sen vastaavaan tuotteeseen eri koossa, asiakaspalvelumme voi auttaa ottamalla yhteyttä heihin.
Voit aina tarkistaa tilausvahvistuksesi nähdäksesi, kuinka paljon olet maksanut tuotteesta. Tämä summa maksetaan sinulle takaisin palauttaessasi kyseisen tuotteen.
11. Palautuspalvelu
Voit palauttaa, tai reklamoida verkkokaupasta ostettuja tavaroita esittämällä kuitin. Myymälä voi aloittaa hyvitysprosessin, mutta ei voi vaihtaa tuotetta uuteen. Tämä tarkoittaa, että voit myymälässä palauttaa yhden tai useamman tuotteen, jotka hyvitetään sinulle tämän sivun ehtojen mukaisesti.
12. Virhe lähetyksessä
Mikäli emme ole toimittaneet sinulle niitä tuotteita, jotka olet tilannut ja jotka on ilmoitettu meidän sinulle lähettämässämme kuitissa ja/tai seurantakupongissasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme (ks. kohta XV), jossa sinua pyydetään antamaan tilausnumerosi.
Näin voimme mahdollisimman nopeasti tarkastella tilaustasi ja kääntyä takaisin sinun puoleesi.
Zizzin vastuu rajoittuu enimmäismäärään, joka vastaa ostamasi tuotteen hintaa.
13. Reklamaatio
Mikäli olet ostanut Verkkokaupasta tuotteen, joka laatuseurannastamme huolimatta antaa aihetta reklamaatioon, voit reklamoida ja vaihtaa tuotteen tilauskuittia näyttämällä kaikissa fyysisissä myymälöissä Suomessa.
Jos haluat tehdä reklamaation verkkokauppaan, pyydämme sinua palauttamaan tuotteen sekä Palautuskupongin Zizzi Denmark ApS:lle osoitteeseen:
Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29
7190 Billund
Att.: Kundeservice
On tärkeää, että ilmoitat palautuskupongissa, että kyseessä on ”Reklamaatio” sekä sen, missä kohtaa tuotetta reklamaation syy sijaitsee.
Sinun ei tarvitse maksaa palautuskustannuksia viallisista tuotteista. Sinun tulee siksi liimata lähetyksen päälle ”Palautuslähetys”-tarra, jonka olemme lähettäneet vastaanottamasi lähetyksen mukana. Tällöin me huolehdimme palautuksen toimituskustannuksista.
Mikäli tuote on viallinen, yritämme joko korjata puutteet tai lähettää sinulle uuden korvaavan tuotteen, joka on identtinen viallisen tuotteen kanssa. Tämä tapahtuu heti, kun meillä on ollut mahdollisuus tarkastella viallista tuotetta.
Mikäli korjatun tuotteen tai uuden, virheettömän, identtisen tuotteen lähettäminen ei ole mahdollista, maksamme sinulle takaisin kyseisestä tuotteesta maksamasi summan. Se tapahtuu samaa maksutapaa käyttäen, jota käytit alkuperäisen maksun tekemiseen.
14. Sovellettava laki - kiistat
Ostokseesi sovelletaan kokonaisuudessaan Suomen kuluttajansuojalakia.
Riitojen ratkaiseminen:
Valitus on mahdollista jättää Euroopan komission kanteluportaalin kautta. Tämä on kannattavaa etenkin silloin, kun valituksen tekjiä on toisessa EU-maassa asuva kuluttaja. Kantelu jätetään täällä -http://ec.europa.eu/odr. Valituksen teon yhteydessä sinun on annettava sähköpostiosoitteemme asiakaspalvelu@zizzi.fi.
15. Varaumat
Teemme varauman Verkkokaupassa ilmeneviin kirjoitusvirheisiin, hinnanmuutoksiin sekä loppuunmyytyihin tuotteisiin. Emme voi taata, että ne värit, jotka Verkkokaupassa esitetään, vastaavat täysin tuotteiden todellisia värejä. Se, miltä värit näyttävät, riippuu tietokoneesi asetuksista.
Verkkokaupassa annetut tiedot voivat sisältää teknisiä virheitä tai kirjoitusvirheitä.
Verkkokaupassa annettuja tietoja voidaan muuttaa ilman erillistä ilmoitusta.
Verkkokaupassa julkaistut tiedot saattavat sisältää viittauksia muihin tuotteisiin. Pääsyä tällaisiin tietoihin ei voida taata ottaen erityisesti huomioon sen, että tiedot voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta.
16. Henkilötiedot ja evästeet
Verkkokaupan käyttösi yhteydessä käsitellään eli kootaan ja käytetään sinua koskevia tietoja.
Zizzi Denmark ApS:n Henkilötietojen käyttöehtojen hyväksyminen on ehto verkkokaupan käytölle. Henkilötietojen käyttöehdot löytyvät näiden Kaupan ehtojen liitteenä (”Henkilötietojen käsittely”). Klikkaamalla nämä Kaupan ehdot hyväksytyiksi, hyväksyt samalla Henkilötietojen käyttöehdot.
Tällä hetkellä voimassa olevat Zizzi Denmark ApS:n Henkilötietojen käyttöehdot sekä tietoa evästeiden käytöstä löytyy kotisivuilta verkko-osoitteesta www.zizzi.fi.
17. Tekijänoikeudet & tavaramerkit
Tuotteet sekä Verkkokaupan sisältö mukaan lukien tekstit, kuvat ja äänet ovat tekijänoikeuden alaisia ja kuuluvat Zizzi Denmark ApS:lle ja tämän sopimuskumppaneille.
Tuotteita ja muuta Verkkokaupan sisältöä ei saa käyttää, jäljentää, muuttaa tai kopioida ilman Zizzi Denmark ApS:n etukäteistä kirjallista hyväksyntää.
Verkkokaupassa ostettavissa olevat tuotteet ovat merkitty tavaramerkeillä, jotka on rekisteröinyt Zizzi Denmark ApS:lle, joka on yhtä Zizzi Denmark ApS konsernin kanssa.
Näiden tavaramerkkien käyttäminen kaupallisiin tarkoituksiin ilman Zizzi Denmark ApS:n hyväksyntää ei ole sallittua.
18. Yhteystiedot
Mikäli haluat ottaa yhteyttä Zizziin asiakaspalveluun puhelimitse, voit soittaa numeroon +358 942456739 (Ma-to: 10:00-18:00 Pe: 10:00-17:00).
Meihin ei voi ottaa yhteyttä viikonloppuisin tai juhlapyhinä.
Voit myös ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@zizzi.fi.
Voit myös lähettää tavallista postia osoitteeseen:
Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29
7190 Billund
Denmark
Att.: Kundeservice – Ecommerce
Avaa ja tulosta standardimuotoinen peruuttamislomake täältä.
Voit myös vain kopioida tekstin perumislomakkeesta ja lähettää sen sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@zizzi.fi
Version 05. d. 04. 01. 2024